Αρχική σελίδα » Εκδόσεις

Έρευνα

 

Η μουσική τάξη ως εργαστήριο δημιουργίας και πειραματισμού – 17+1 μουσικοπαιδαγωγικά σενάρια STEAM

Επιμέλεια: Γιάννης Μυγδάνης, Αγγελική Τριανταφυλλάκη

ISBN: 978-618-83987-8-8

Μέγεθος: 18 × 25 εκ.

Σελίδες: 239

Γλώσσα: Ελληνικά

Έτος έκδοσης: 2025

Εκδόσεις: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Η έκδοση είναι ανοικτής πρόσβασης και διατίθεται δωρεάν σε μορφή PDF μέσω των Εκδόσεων του ΕΚΠΑ.

 

Η έκδοση Η μουσική τάξη ως εργαστήριο δημιουργίας και πειραματισμού – 17+1 μουσικοπαιδαγωγικά σενάρια STEAM παρουσιάζει καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις που μεταμορφώνουν τη μουσική τάξη σε χώρο δημιουργίας, έρευνας και διεπιστημονικής μάθησης. Βασισμένο στο πλαίσιο της εκπαίδευσης STEAM, το έργο συνδέει τη μουσική με την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική, τις τέχνες και τα μαθηματικά, ενισχύοντας τη φαντασία, τη συνεργασία και τη δημιουργική σκέψη. Τα 17+1 σενάρια που περιλαμβάνει προέρχονται από εκπαιδευτικούς και ερευνητές του ΕΚΠΑ, αναδεικνύοντας τη μουσική παιδαγωγική ως πεδίο καινοτομίας, πειραματισμού και καλλιέργειας δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

 


 

Άτυπη Μουσική Μάθηση, Εκπαίδευση, Κοινότητα, Πολιτισμός – Πρακτικά Διημερίδας

Αθήνα, 19–20 Απριλίου 2024

Επιμέλεια: Αγγελική Τριανταφυλλάκη, Σμαράγδα Χρυσοστόμου, Χριστίνα Αναγνωστοπούλου

ISBN: 978-960-466-333-0

Μέγεθος: 21 × 29,7 εκ.

Σελίδες: 73

Γλώσσα: Ελληνική

Έτος έκδοσης: 2024

Εκδόσεις: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 Η έκδοση είναι ανοικτής πρόσβασης και διατίθεται δωρεάν σε μορφή PDF μέσω των Εκδόσεων του ΕΚΠΑ.

 

Η έκδοση Άτυπη Μουσική Μάθηση, Εκπαίδευση, Κοινότητα, Πολιτισμός – Πρακτικά Διημερίδας συγκεντρώνει τις εισηγήσεις και τα πορίσματα της επιστημονικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 19–20 Απριλίου 2024. Η διημερίδα, με συμμετοχή της ομότιμης καθηγήτριας Lucy Green (UCL), εστίασε στις σύγχρονες θεωρίες και πρακτικές της άτυπης μουσικής μάθησης, τη σύνδεσή της με την κοινότητα και την πολιτισμική εκπαίδευση. Μέσα από ομιλίες, εργαστήρια και έρευνες, αναδεικνύεται ο ρόλος της μουσικής ως εργαλείου συμμετοχής, ένταξης, κοινωνικής συνοχής και προσωπικής ανάπτυξης στο πλαίσιο της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.

 


 

Μουσική Εκπαίδευση: Καλές πρακτικές στην ψηφιακή τάξη

Αθήνα, 15 Μαΐου 2021

Επιμέλεια πρακτικών: Σμαράγδα Χρυσοστόμου, Ελισσάβετ Περακάκη

Μέγεθος: 21 × 29,7 εκ.

Σελίδες: 165

Γλώσσα: Ελληνική

Έτος έκδοσης: 2021

ISBN: 978-960-466-247-0

Εκδόσεις: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 Η έκδοση είναι ανοικτής πρόσβασης και διατίθεται δωρεάν σε μορφή PDF μέσω των Εκδόσεων του ΕΚΠΑ.

 

Η έκδοση Μουσική Εκπαίδευση: Καλές πρακτικές στην ψηφιακή τάξη συγκεντρώνει τα πρακτικά της διαδικτυακής ημερίδας που διοργάνωσε το Εργαστήριο Μουσικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ, στις 15 Μαΐου 2021, στο πλαίσιο του εορτασμού των 30 χρόνων του Τμήματος. Οι εισηγήσεις παρουσιάζουν καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις και εφαρμογές της εξ αποστάσεως μουσικής εκπαίδευσης (σύγχρονης, ασύγχρονης και μικτής), αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητα και την προσαρμοστικότητα των εκπαιδευτικών κατά την περίοδο της πανδημίας.