Αρχική σελίδα » Έρευνα » Μεταδιδακτορικά » Σε Εξέλιξη

1. Ελισσάβετ Περακάκη (έναρξη Μάρτιος 2021)

Τίτλος: Flipping the music classroom: teaching approaches

Περίληψη:

In the light of technological development, education and school systems should reshape teaching strategies and adjust educational material to meet student learning needs. P/C, tablets, laptops, and smartphones are often used by pupils/students as they are the main medium for communicating and interacting with their friends.

Since 2000, the flipped teaching method has been a matter of much discussion (Baker, 2000). Scholars define the flipped learning model as the model when pupils/students learn the theoretical content of the lesson at home (watching videos or other digital educational material) and then, when they are in the classroom, they collaborate with their peers and teacher (Calamlam, 2016; Doi, 2016; Nagy, 2017; Akbel, 2018;). Based on constructivist theory, it is a learner-centered method with the instructor acting as a facilitator of the learning process (Doi, 2016).

Although the flipped classroom model was first implemented at tertiary education (Baker, 2000), more and more educators all over the world try to integrate it in secondary and even in primary education. In 2009, Bergman and Sams were the first teachers who implemented it aiming to provide to absent students an effective way to catch up (Doi, 2016). Since then, the number of research papers, which focus on teaching approaches, the importance of collaboration, students’ views and the advantages and limitations of the method, has increased.

The present study (in progress) aims to explore the feasibility of applying the flipped or inverted classroom in the lesson according to Greek educational framework. Nine music educators, three from each level (primary, secondary education and music schools) take part, trying to make daily music teaching more creative and cooperative than the traditional face to face method. Although this approach has already been implemented in Music (Duker et al., 2015; Gilbert, 2016; Nagy, 2017; Bernhofer & Wieland, 2018; Jia, 2019), the innovation of this study lies in the fact that it is the first one which outlines the implementation of flipped classroom in music lessons in Greece.

 



2. Μαρία Κοτσοπούλου (έναρξη Νοέμβριος 2021)

Τίτλος: Αποπροσανατολιστικά Διλήμματα και Μετασχηματίζουσα Μάθηση στην Εποχή της Πανδημίας Covid-19: H Περίπτωση των Μουσικών

Περίληψη:

Σκοπός, στόχοι και ερευνητικά ερωτήματα

Αντικείμενο πραγμάτευσης αποτελεί η εξέταση και καταγραφή των εμπειριών που δημιούργησε η πανδημία covid 19 και η διερεύνηση του τρόπου που τα υποκείμενα διαχειρίστηκαν τούτη τη συγκυρία. Κεντρικό ρόλο έχει η διερώτηση σχετικά με την πυροδότηση εναλλακτικών τρόπων σημασιοδότησης των νέων εμπειριών και η μελέτη της λειτουργίας της πανδημίας ως αφετηρία συγκρότησης νέων νοηματοφόρων αξόνων. Παράλληλα κεντρικό ερώτημα του πονήματος αποτελεί η εξέταση του ρόλου της μουσικής τέχνης στη διαχείριση των διαφοροποιημένων τροχιών ζωής που αναφάνηκαν λόγω της νέας συνθήκης. Είναι σημαντικός ο εντοπισμός των νοηματοδοτήσεων για τη μουσική και η καταγραφή της οπτικής των ατόμων για την αξία και τη σημασία της μουσικής τέχνης στην αντιμετώπιση κρίσιμων βιωμάτων.

Υπό αυτό το πρίσμα, τα ερευνητικά ερωτήματα τίθενται ως εξής:

  • Ποιες δυσκολίες, κρίσεις, συγκρούσεις αντιμετώπισαν οι μουσικοί την περίοδο της πανδημίας covid -19, που λειτούργησαν ως αποπροσανατολιστικά διλήμματα;
  • Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στην έρευνα, ποιος είναι ο ρόλος της μουσικής τέχνης στη διαχείριση των αποπροσανατολιστικών κρίσεων;
  • Εάν και σε ποιο βαθμό επήλθε ανάπτυξη μέσα από μετασχηματίζουσα μάθηση;

Πιο συγκεκριμένα στόχοι της εργασίας αποτελούν:

  • Η καταγραφή των κρίσιμων βιωμάτων που αναδύθηκαν στην περίοδο της πανδημίας
  • Ο διερεύνηση των ενδεχόμενων απωλειών που υποκίνησαν τον κριτικό στοχασμό των ατόμων
  • Η ανίχνευση των συναισθηματικών διαθέσεων που πυροδότησε το διαφοροποιημένο συγκείμενο
  • Ο εντοπισμός των απόψεων και αντιλήψεων που αποτέλεσαν αντικείμενο διερεύνησης στην εποχή του εγκλεισμού
  • Η εξέταση των διευρυμένων γνωστικών σχημάτων που αποκτήθηκαν λόγω της νέας συνθήκης
  • Η καταγραφή των ευέλικτων στρατηγικών που υιοθετήθηκαν για τη διαχείριση της νέας κατάστασης
  • Η εξέταση της αξιοποίησης της μουσικής τέχνης ως στρατηγική αντιμετώπισης των νέων δεδομένων

Μεθοδολογία, εργαλεία και συμμετέχοντες στην έρευνα

Η μέθοδος που θα ακολουθηθεί είναι η ποιοτική. Η παρούσα έρευνα αντλεί στοιχεία και στρατηγικές από τη μελέτη περίπτωσης, εφόσον ανακλά τη διερεύνηση της ανταπόκρισης μιας συγκεκριμένης κατηγορίας υποκειμένων (μουσικοί) στη συνθήκη της πανδημίας. Εργαλείο συλλογής δεδομένων θα αποτελέσει η εις βάθος ποιοτική συνέντευξη. Συγκεκριμένα θα ακολουθηθεί το είδος της ημιδομημένης συνέντευξης. Παράλληλα και σε μικρότερο βαθμό θα αξιοποιηθεί και η αφηγηματική συνέντευξη. Κυρίως θα δοθεί η ευκαιρία στα υποκείμενα να αφηγηθούν τις μεταβάσεις που έχουν βιώσει και ιδιαίτερα να αφηγηθούν τις προκλήσεις, τις παρεκκλίσεις και τη δράση που ανέπτυξαν για να αντιμετωπίσουν περιόδους κρίσιμης βίωσης, όπως μπορεί να χαρακτηριστεί η περίοδος του εγκλεισμού.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα θα επιλεχθούν σκόπιμα. Οι συμμετέχοντες θα επιλεγούν βάσει α. της προθυμίας τους να λάβουν μέρος στην έρευνα β. της ενασχόλησής τους με τη μουσική σε πολλαπλά περιβάλλοντα. Δηλαδή θα γίνει προσπάθεια να αναζητηθούν καθηγητές μουσικής που διδάσκουν σε διαφορετικά περιβάλλοντα, όπως σχολεία, ωδεία, μαέστροι χορωδιών και ορχηστρών, κτλ. γ. βάσει του διαφορετικού εργασιακού καθεστώτος με το οποίο απασχολούνται σε εκπαιδευτικούς φορείς. Για παράδειγμα θα επιλεχθούν μουσικοί που βιώνουν το καθεστώς της μερικής απασχόλησης, ωρομίσθιοι και μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης. δ. βάσει του τρόπου ενασχόλησης με τη μουσική, δηλαδή επαγγελματίες μουσικοί, αλλά και άτομα που ασχολούνται ερασιτεχνικά με τη μουσική, με ιδιότητες, όπως αυτές του χορωδού, του συμμετέχοντα σε ορχήστρα, κτλ.